work - work

ja de e vad helgen bestod av...
lördag morgon packade jag väskan och tog röda faran och begav mig mot nordligare breddgrader.., min goda vän och kollega Riita har nu för tiden ansvar för restaurang och servering på Hotell Storforsen och behövde i helgen hjälp.

jag jobbade på Storforsen för ca 11 år sedan, då i städet en sommar., så jag var första timmarna som en vimsig höna, men det går rätt fort att lära sig då det inte är så stort, eller ja restaurangen har kapacitet för 300 gäster, men köket och utrymmen är byggt för drygt 70 gäster. så allt är väl packat och i ordning ;)

började iaf 10 på lördagen och gick av vid 00. fick ett rum på hotellet för att jag även skulle jobba morgon dagen därpå. tyvärr så var det ett av sällskapen som jade DJ med sig och röjde i baren till ca 01, så jag låg och lyssnade på basen innan jag somnade..

klockan ringde 6,30 och då var de bara hoppa upp för att servera frukost., sliten krigare kan ja lova :/

frukosten gick bra å sen var de lunch, väldigt lugnt där med, å tur va de för ja va nog inte vassaste kniven i lådan ;)

fick även oväntat besök då min vän med fästman kom in och mellan landade efter en fjällresa uppåt landet där dom även ska gifta sig nästa höst :) alltid lika kul att träffa människor som man inte sett på länge :)

kom hem vid 17 snåret och dog i soffan.. ja så var helgen över...

otroligt vackra Storforsen :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0