prepp - prepp - prepp

ja.. imorgon är de dax.. det är 1.5 år sedan jag satt i dressyrsadeln på tävling då på pålitliga Lassie efter då 1 års uppehåll. vi vann då med marginal och han ställde som vanligt upp till tusen för det han älskar...

imorgon är de Gretas tur.. hon gör inte mycket frivilligt för sin mattes skull.. dressyrsadeln tycker hon är jobbig för den kräver arbete och ridbana innebär jobb, jobb och åter jobb..

för att slippa detta så visar Greta ofta upp hela sitt nummer som hon har för audition på cirkus maximum... de är väl inte direkt kraven för LB dressyr, men why not? kanske får lov att hitta oss en gren för de med, problemet är bara att ja ska lära mig att sitta kvar utan att antingen ramla av, sitta på snedden på halsen eller ha uttrycket av "oh shit" i ansiktet :/

aja, nä nu ska vi tänka positivt,, vi har tränat bra, hon lyssnar fint och gör det hon ska när hon blir ombedd om det.. om det nu inte kommer en vind eller så...
jag tror ja kan banan och tävlings uniformen är framtagen :)

om jag nu inte ligger på lassa imorgon kväll så hoppas jag kunna redovisa bild och film bevis på att vi faktiskt genomförde ritten :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0