Jobbar veckan drar igång :/

Har varit ledig måndag och tisdag.. ledig i benämning är iofs relativt då ja inte suttit still många minuter..
 
i måndags städade jag stallet, klippte gräset och städade inomhus. tvättade och diskade.. det är skönt då rutinerna börjar rulla på som vanligt med både djur och hemmet.. men det är oxå mycket som ska hinnas med innan vintern kommer..
 
igår så hade jag mamma på besök efter lunch, så före det så städade jag stallet och vattnade hästar och gjorde fint. mamma och jag drog en ragg till älvsbyn och lämnade tillbaka ett släp som hon lånat. hälsade på mostrarna och handlade lite.. väl hemma så klöv vi det sista av veden som inte behövs kapas och nu är de såååå himla lite kvar :) de har tagit länge men de blir riktigt fint :) och det bästa är att nästa sommar har ja minsann inge ved som ska kapas! :)
 
efter det så tog vi in poahästarna och selade på kajsa och greta red jag barbacka. första turen i vagn för mamma på väldigt länge.. kajsa tyckte de va lite tungt men de gick bra :) en ragg in till nybyn och hämta potatis innan vi lunkade i sakta mak hemmåt :) förutom då vi mötte en skördetröska... greta stod så snällt och tittade på den medans lilla kajsa fick panik och fickparkerade mamma och vagn längst ner i ett krondike.. som väldigt roligt ut. både mamma och kajsa så väääldigt förvånade ut..
 
kokt abborre och färsk potatis till middag, rena lyxen :) sen åkte mamma och sambon kom hem.. var lite rastlös så ja tvingade med bästa grannen på en prommis runt holmträsk/nybyn, en tur på ca 2,5 h till fots :) jag hade lassie i hampan och hon lånade Raja för att få lite drag hjälp.. men shit aå mörkt de blir nu för tiden! när vi väl var hemma så var de kolsvart och vara +7 ute.. aja de gick bra ändå.. men nästa gång tror ja att vi tar på oss reflex västarna :/
 
imorse fick jag äran att vakna upp med min älskade sambo.. de händer inte alltför ofta ;) mysig frukost tillsammans och sedan ut med hästar i hagen.. har nu mockat och städat stallet och städat i hundhuset.. tvätt i maskinen och så ska ja diska lite kastruller.. dammsuga huset, äta lunch och göra lite matlådor innan grannarna kommer vid 14 för rastning av lilla kajsa :)
 
ikväll kl 17. bär de av på "kl 17 hos assistenterna" ikväll är vi hos Enisa och tredje middagen i ordningen, vi är 5 stycken så de blir gott :) jag gjorde bort min middag först så nu kan ja bara softa ;)
 
inatt jobbar ja på vanliga jobbet och lika så imorgon natt.. men torsdag och fredag dag så huserar jag på Acusticum och 2 köks resuaturang för lunch servering, alltid lika kul att vara där :) lördag och söndag skaj ag aggera servitris på storforsen hotell med min kära vän och kollega Lena,  ska bli skita kul. jobbade på storforsen för en himla massa år sedan. älskar att jobba på nya ställen :) ett extra plus i kanten är att jag kommer att sova där för att jobba även söndag, å vem tackar nej till en natt på hotell med hotellfrukost liksom?? ;)
 
sambon blir lite bortglömd i allt detta.. men han har sin jakt just nu så jag hoppas att han inte tänker så mycket på att jag är borta.. och framför allt så jobbar ja ju mycket för att kunna överraska honom i mitten på september så ja.. jag längtar att få avslöja vad jag pysslat med i flera veckor!! :)
 
Fröken Raja är en livsnjutare av rang!! hon älskar sin kabelrulle i hundgården och brukar den maximalt, tyvärr så har hon blivit större och det har inte rullen.. så nu ligger hon mest utanför den och sover.. ser inte det minsta skönt ut men hon vägrar lämna den ;)
 
 
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0