fredag :)

ja för många innebär de helg., för mig? jobb ;) varit ledig i två dagar så de är alldeles perfekt, man blir så lat då man inte jobbar., idag blir de matlåde lagning, tvätt, disk, dammsugning och skurning. Greta ska trimmas och hennes jätte sår ska rengöras., waia ska ut på prommis o träns igen och Kajsa ska på en kör tur, och om ja hinner ska Lassie få ut på en mystur,, skulle behöva en hästskötare,,, suck.. någon som är intresserad?

som de runt om mig vet så är jag en ärlig och ganska enkel tjej, om man nu inte är sambo med mig ;) jag försöker i mitt yttersta att respektera andra så som jag själv vill bli sedd och behandlad.. men tyvärr ställer jag mig frågan varför folk inte kan göra detsamma??

som många vet så har turerna med Lassie varit många sedan olyckan för 3 år sedan., hans första fodervärd slutade betala, eller snarare så betalade hon aldrig hyran,, så efter många månader och tjat om pengar så gav ja upp och tog hem honom.. förstår inte hur man har mage att vara skyldig vänner pengar och sedan ljuga dom rätt upp i ansiktet istället för å va ärliga,,

den andra fodervärden lät så bra., men icke.. tror det grundade sig i rädsla men efter 8 månader fick jag tillbaka en mager och utmärglad häst., tur han är en klipps. för ett år senare varken syns eller märks denna vanvård av...

aja.. den tredje fodervärden var de iofs inget fel på.. men tyvärr så lyssnade dom inte på mig då ja sa att han är hingstig, och ja menar alla ston brunstar ju då de kommer ny häst till stallet, å då kan ja väl tycka att man då inte stoppar in en valack som är hingstig där direkt, han kom iaf hem efter 1 vecka..., här hemma går han med mina 3 ston utan något som helst problem..

den fjärde var en köpare, eller är väl än idag., som lovat guld och gröna skogar till min prins men då de kom till att hämta honom och betala så har de ej skett något., inga sms och inga samtal gällande hämtning eller betalning och då har de gått en månad nu...

suck!! hur otur kan man egentligen ha??!! jag vill ju bara ge min prins ett sista bra hem där han får någon som har tid att ge honom.,, de va tydligen lättare sagt än gjort,..



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0